14 december 2017

Budget beschikbaar voor mkb’ers met R&D-samenwerkingsprojecten

MIT Oost is een subsidieregeling die samenwerking en innovatie bij het midden- en kleinbedrijf in Gelderland en Overijssel stimuleert. OP Oost heeft een extra tender opengesteld omdat het budget met de vorige openstellingen nog niet volledig is uitgeput. De tender loopt van 15 december tot en met 29 december 2017 en heeft een budget van €2,6 miljoen.

Criteria voor de MIT Oost

Om in aanmerking te komen voor de MIT Op Oost dienen minimaal twee mkb’ers gezamenlijk een project uit te voeren. De activiteiten van dit project moeten bestaan uit experimentele ontwikkeling of industrieel onderzoek in combinatie met experimentele ontwikkeling. Experimentele ontwikkeling is het verwerven en combineren van bestaande wetenschap en technologieën gericht op het ontwikkelen van nieuwe of verbeterde producten/diensten. Geen van de subsidieontvangers mag meer dan 70% van de kosten maken. Het project dient uiterlijk binnen twee jaar na subsidieverlening afgerond te zijn.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen projecten gericht op algemene innovatie en projecten gericht op koolstofarme innovatie. Voor deze twee typen innovaties geldt een verschillende thematische inkadering. Projecten gericht op algemene innovatie dienen betrekking te hebben op de sectoren Agro & Food, Health, of High Tech Systemen & Materialen. Als uw project betrekking heeft op koolstofarme innovatie, dan dient het project te passen in de sector Energie en Milieutechnologie, inclusief biobased economy.

Wat levert de MIT financieel op?

Voor deze regeling geldt een subsidiepercentage van 35% met een minimum subsidiebedrag van € 50.000 en een maximum bedrag van € 200.000. Per samenwerkingspartner kan maximaal € 100.000 aangevraagd worden.

Waarom is de MIT Oost aantrekkelijk?

Meer weten?

Bent u een mkb’er en wilt u komend jaar een R&D-samenwerkingsproject gaan uitvoeren in Gelderland of Overijssel? Neem dan spoedig contact met ons op om de mogelijkheden voor een subsidieaanvraag te bespreken.