OPOost 2017 voorgenomen openstellingen
18 januari 2017
OPOost 2017 de voorgenomen openstellingen
OPOost 2017 kent na alle waarschijnlijk uitgebreide subsidiemogelijkheden:
- (3.5) Stimuleren proeftuinen (start 1 maart 2017)
- (3.4) Stimuleren cluster- en netwerken (start 1 maart 2017)
- (3.3) Grote R&D samenwerkingsprojecten: smart industry (deadline 9 mei 2017) / circulaire economie (deadline 20 juni 2017)
- (3.2) R&D samenwerkingsprojecten (MIT) (deadline 7 september 2017)
- (3.3) Grote R&D samenwerkingsprojecten (deadline 3 oktober 2017)
Wijzigingen ten opzichte van 2016
Het grootste verschil met de regeling in 2016 is dat de regeling voor kleine projecten is komen te vervallen. Daarnaast wordt (3.3) grote R&D samenwerkingsprojecten opengesteld voor thematische tenders: smart industry en circulaire economie waarvoor een verhoogd subsidiepercentage van 50% geldt. Later in het jaar gaat de regeling nogmaals open voor algemene innovatie voor het resterende budget van 2017.
Definitieve vaststelling OPOost 2017
Uiterlijk half februari wordt de definitieve regeling vastgesteld. Bovenstaande berichtgeving is gebaseerd op de uitspraken van programma-leider Anko Jan Marringa.
Waarom Innovencio betrekken bij uw OP-Oost-aanvraag?
Innovencio laat op een aantal relevante punten licht schijnen:
- Aanvullende subsidie bij de WBSO Bij elke WBSO-aanvraag gaan we na of een plan ook in aanmerking komt voor OP-Oost. Doordat de plannen dan al bekend bij ons zijn, kan die kennis gebruikt worden om in te schatten of een subsidieaanvraag voor OP-Oost eveneens kanshebbend is. OP-Oost kan dan als aanvullende subsidie naast de WBSO dienen. Zo slaan we twee vliegen in één klap.
- Duidelijkheid in de regelingen Het OP-Oost programma beslaat meerdere regelingen, met elk hun eigen criteria, openstelling en subsidiabele percentages. Met onze uitgebreide ervaring kunnen wij u precies adviseren welke regeling voor u van toepassing is, wanneer deze moet worden aangevraagd en ook wat u eventueel extra kunt doen om binnen een bepaalde regeling te vallen.
- Actieve benadering van de klant Vanwege de wisselende aanvraagtermijnen zoals ‘first come first serve’ is het belangrijk om er op tijd bij te zijn om een OP-Oost aanvraag in te dienen. Dat moet soms op relatief korte termijn. Doordat we nauw contact onderhouden met onze klanten en goed op de hoogte zijn van hun ontwikkelingen, kunnen wij een klant gericht benaderen als we zien dat hun innovatieve idee aansluit bij een van de criteria van OP-Oost.
Interesse?
Bent u voornemens om deze regeling aan te vragen? Neem dan contact op of bekijk de pagina over OPOost, zodat wij u adequaat kunnen begeleiden.